30 marca 2013

Babka wielkanocna


Dziś przedstawiam przepis na wspaniałą, wilgotną, kolorową babkę wielkanocną. Przepis dostałam od mojej babci. Gdy pierwszy raz ją zobaczyłam, od razu zachwyciła mnie kolorami i smakiem. Przy okazji tego wielkanocnego przepisu chciałybyśmy życzyć wam spokojnych, rodzinnych i radosnych Świąt Wielkanocnych.
Martyna

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 szklanka wody
  • 4 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • kisiel cytrynowy
  • kisiel wiśniowy (aby był wyraźniejszy kolor dodałam trochę barwnika spożywczego)
  • 2 łyżki kakao
  • zapach waniliowy
Oddzielamy białka od żółtek. Żółtka ucieramy z cukrem, dodając po łyżce oleju, wody i mąki z proszkiem. Białka ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do masy. Na koniec wlewamy zapach waniliowy. Ciasto dzielimy na trzy równe części. Do pierwszej dodajemy kakao, do drugiej kisiel cytrynowy, do trzeciej kisiel wiśniowy. Każdą część ciasta dokładnie mieszamy. Wylewamy do formy białą część, czarną i czerwoną, a następnie łyżką delikatnie mieszamy tak aby powstały wzorki, ale masa nie była wymieszana do jednego koloru. Pieczemy około godzinę w temperaturze 180ºC do suchego patyczka.

Smacznego! :)

3 komentarze:

  1. Aż mi śilnka cieknie. Z braku czasu, na święta robię tylko jedno ciasto. A babkę... kupiliśmy, bo nie ogarnęlibysmy się czasowo. Uroki pracoholizmu. Pozdrawiam i wesołych świąt zyczę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy nie jadłam babki z kisielem.........jak widać wszytsko przede mną:)) pozdrawiam i życzę wesołych świąt:))

    OdpowiedzUsuń
  3. A ile jajek trzeba dodać do ciasta ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...